Adios Singapore, Hola KL! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu Adios Singapore, Hola KL! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu

Adios Singapore, Hola KL!

Door: Marthijn & Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marthijn

05 Juli 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hier vanuit KL (a.k.a. Kuala Lumpur) ons 2e berichtje!:)

Hoe fantastisch ons plan voor Singapore ook was, het is een beetje anders gelopen.. Het hotel wat ons was aangeraden beviel prima, het was schoon en we hadden een eigen douche. Helaas regende het en de hotel staff raadde ons aan om lekker in de buurt te blijven aangezien de Safari in de regen niet leuk is. (die dieren schijnen ook niet van regen te houden, en ze stoppen ons als het regent in een soort buggie voor volwassenen).

Als brave, goed naar tips luisterende begin-backpackers zijn we de stad in gegaan. We zaten blijkbaar midden in Chinatown. Super leuk om een keer te zien, maar ook vooral leuk om na een nacht weer weg te kunnen gaan. Natuurlijk heeft Singapore zijn charme, elke vierkante meter kent zijn eigen geur en overal kun je Chinees eten. De gebouwen zijn huge en bijzonder. Zo was er een gebouw met een cruiseschip op het dak. Echter, voelden we ons niet helemaal op ons gemak en hebben we besloten om z.s.m. naar Maleisie te gaan.

Onze reis naar Maleisie begon met een bus naar Queen street in Singapore. Daar heeft een lokale bewoonster ons meegenomen naar de juiste bus en was onze reis richting Johor Bahru in Maleisie begonnen. Vanaf Johor Bahru hebben we de bus gepakt naar KL. Het weer is nog steeds regenachtig en dus veel beter voor in een stad, dan op het strand. De bussen in Maleisie zijn geweldig! Je hebt binnen enorme luxe en meer ruimte dan in het vliegtuig. We hebben lekker een uurtje geslapen (Robin de halve reis:)...) en zijn uitgestapt bij de verkeerde halte in KL. Lachen natuurlijk want zo zie je nog eens wat. We zijn vervolgens met de trein, en daarna de monorail doorgereist naar de Golden Triangle. Dit is een wijk in KL, de wijk waar het allemaal gebeurt.Onderweg hebben we trouwens ontelbaar veel palbomen en palmboomplantages gezien. Echt mooi!

In vergelijking met Singapore (wat we tot nu toe hebben gezien) is KL echt GE-WEL-DIG!! Wat een wereldstad. De mensen zijn hier super lief en de stad is enorm divers. De stad biedt fantastische malls, waar je de Gucci's en Prada's van deze wereld vind maar ook kleine wijkjes met lokale markten. We slapen vanacht, en morgen in Guesthouse Number Eight. Deze stond in de lonely planet en is top. De kamer is net zo groot als onze kamer in Singapore was. We delen nu de badkamer en het toilet maar we betalen 1/5 van het bedrag in Singapore. Nadat we de tassen hebben gedropt zijn we opzoek gegaan naar eten en de Twin Towers. Overigens wel geinig voor jullie om te weten. We slapen in een kamer waarvan de deur niet dicht kan... Als we dan toch low budget gaan, en krijgen een extra discount, doen we het ook meteen goed.

Voordat we aankwamen bij de Twin Towers hebben we heerlijk rijst gegeten en de famous malls bezocht. Kikken om te zien maar helaas niks gekocht (sorry Bo, we zoeken nog).
De Twin Towers zijn reusachtig groot en beeldschoon. We wilden graag naar de skybridge op de 41e verdieping maar de kaartjes waren vanochtend al uitverkocht. Aangezien de Twin Towers morgen dicht zijn gaan we morgen naar de KL tower om alsnog die view te krijgen. Vooral 's avonds zijn de Twin Towers prachtig. Terwijl wij op de grond lagen om een zo mooi mogelijke foto te maken (na 100 pogingen en een vies shirt is het gelukt!), hebben we een Duits stel van onze leeftijd ontmoet. We hebben met hun een hapje gegeten op de night market vlak bij ons Guesthouse. Vandaag hebben we voor het eerst onuitspreekbare vruchtsoorten gegeten. De meeste vruchten erg lekker, 1tje echt 'zum kotsen'. Wel enorm leuk om dit soort lokale dingen te proberen. Naast de fried rice en gewone rijst die we uit Nederland kennen hebben we een soort broodje Bakpao (jonge) gegeten met rode bonen vulling. Erg lekker!

Morgen gaan we eerst samen de KL tower beklimmen, nja liever met de lift, en daarna met het stel (Katharina en Tobias) naar de Lake Gardens.

Overigens hebben we erg leuk contact met de lokale bevolking. Of het nou agenten, hotelmedewerkers of serveerders zijn, zodra ze weten dat we uit Nederland komen gaan ze los. Veelal hoor je ALLJA LOBBU, dat heeft Marthijn na 4x HUH? kunnen ontcijferen naar Arjen Robben. Ze zijn hier helemaal leip van voetbal en met name de Nederlanders hebben good football, en zijn good people.

Voor vandaag houden we het voor gezien. Wij gaan douchen en lekker tukken. Welterusten en tot snel!!

XX R&M

• 04 Juli 2010 - 18:59

Dortie:

Wat heerlijk om zo mee te kunnen genieten van jullie belevenissen! het is bijna alsof je erbij bent! Marthijn als je ooit tijd overhebt moet je een boek gaan schrijven, je hebt talent:) Hier is het prachtig weer en we genieten er volop van. Morgen helaas weer werken maar dat is voor jullie niet aan de orde. Kijk nu al uit naar jullie volgende blog. XXX

• 04 Juli 2010 - 19:13

Sam:

Oooh wat leuk om te lezen! Mathijn, een verborgen talent!! Het klinkt allemaal super!

Geniet lekker en ik kijk uit naar jullie volgende avontuur:D

xxx

• 04 Juli 2010 - 19:43

Monique:

Hoi MaRo, ik heb op internet foto;s bekeken van de Twin Towers, prachtig. Volgens mij kan je in Lake Garden wel een dag rondkijken, er is heel veel te zien.
    Ik vind dit echt heel leuk jullie zo ver weg maar door op internet mee te kijken kan ik me er iets bij voorstellen.
    Marthijn post van RSM, je ben in principe toegelaten voor het Hbo-premasterprogramma. Als je aan alle inschrijfformaliteiten hebt voldaan ben je aangenomen, alles moet voor 1 sept. toegezonden zijn, (voor zover je dat nog niet gedaan hebt)
    Opa en oma vinden het helemaal te gek mijn vader snapt er helemaal niets mee maar geniet er wel van.
    Geniet ze kus Monique

• 05 Juli 2010 - 07:54

Han:

Wat een geweldige belevenis lijkt me het zo te lezen. Kan je met engels daar goed overweg of zit er veel gebaren taal bij? Ik weet hoe het me gelukt is maar ik had nu het verslag zonder in te loggen.
    Have fun het is hier 20 graden kouder dan vrijdag jl.

• 05 Juli 2010 - 13:22

Remco:

Hey,

Zoals de andere schrijvers hierboven, geniet ik ook van jullie mooie verhalen!

Heb je mijn smsjes nog gekregen met de voetbaluitslagen ;)?

Hoop dat jullie de halve en hopelijk hele finale kunnen zien.

Groeten en tot het volgende verslag!

Remco

• 05 Juli 2010 - 14:11

Robin & Marthijn :

Hi allemaal,

Aller eerst willen we jullie bedanken voor de leuke reacties! Hierdoor voelen we ons toch nog een beetje thuis!

Iedereen spreekt hier engels dus dat gaat prima! We kunnen zelfs voetbal kijken, ze zijn hier helemaal voetbal/Nederland fan! Vandaag waren er mannen aan het hardlopen in ons tenue, Marthijn riep HOLLAND! en de mannen riepen meteen HOLLAND terug. Echt leuk! (We hebben je sms'jes gehad hoor Remco! Super!) De voetbalwedstrijden zijn 's nachts maar we gaan morgen zeker kijken, hoe dan ook! Nu gaan we een blog plaatsen over onze ervaringen van vandaag dus veel plezier met lezen!

xx

• 06 Juli 2010 - 12:23

Oma:

wat een avontuurlijke reis zijn jullie aan het maken,ik ben een beetje jaloers maar bovenal geniet ik van jullie verhaal,goed uitkijken graag