Bye KL, Hello Cameron Highlands! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu Bye KL, Hello Cameron Highlands! - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu

Bye KL, Hello Cameron Highlands!

Door: Marthijn & Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marthijn

07 Juli 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Lieve allemaal,

Nederland zit in de finale!!! Wat een wedstrijd gisteren! Voor ons begon de wedstrijd om 2:30 vannacht. We hebben bij Daniel's Lodge gekeken met een groep NL'ers, wat locals, een Amerikaan, Canadees en een Brit. Was echt lachen. Sowieso het mooiste doelpunt van dit WK door van Bronckhorst:) Beetje jammer dat van Persie niet de eerste maakte, daar hadden wij het grote geld op gezet. (1RM) Daarnaast hadden we 1RM op 3-1 voor NL gezet, weer niks gewonnen dus. We hebben de hele buurt bij elkaar geschreeuwd totdat we een belletje kregen dat we zachter moesten doen. Vanavond mogen de Spanjolen de Duitsers alvast uit het WK spelen, en anders maken wij gehakt van ze in de finale:) Overigens hebben we Katherina en Tobias achtergelaten in KL, leuk om ongedwongen met mensen een dagje op te trekken maar ook lekker om daarna samen door te reizen.

Maar goed, even terug naar onze reis. Gisteren ochtend hebben we ons (heerlijk) verslapen. Robin heeft haar telefoon op NL tijd staan en geen rekening gehouden met het tijdsverschil toen ze haar wekker zette. Eigenlijk was dat zo erg nog niet, we hadden zo'n lange dag gehad dat we onze rust goed konden gebruiken. Om half 12 werden door de receptionist uit ons bed geramd en zijn we na een ontbijtje bij Starbucks richting de Cameron Highlands vertrokken. Na een mooie busreis van een uurtje of 5 door de bergen zijn we aangekomen bij Hillview Inn. Een mooie villa waar we een enorme kamer met balkon hebben, eigen badkamer en toilet, en dat alles voor 30 euro per nacht! Men zegt dat het hier echt Brits is, we moeten alleen nog ontdekken wat dan zo Brits is... De busreis was een hele beleving opzich. Robin's maag heeft meer rondjes gedraaid dan een wasmachine op volle toeren van alle dieptes en afgronden. We zitten hier op ongeveer 1500 meter hoogte en hebben onderweg prachtige natuur gezien. De chauffeur heeft een pitstop gemaakt bij een waterval waar we even snel foto's mochten maken. Helemaal top!

Straks gaan we met een gids een country side tour doen. Deze tour duurt een halve dag en we gaan onder andere naar thee plantages en een buddhistische tempel. Morgen gaan we een dagtour maken. Dan gaan we langs een Aborigine village, de jungle in en met een blow pipe spelen. Super cool allemaal! Wat trouwens echt super is aan de Cameron Highlands is de temperatuur. Het is hier ongeveer 20 graden en de vochtigheidsgraad is veel lager dan in de rest van het land. Voor ons gevoel zijn we even thuisgekomen dus.

Veel plezier vanavond met DUI-SPA, hopen maar dat de Spanjolen knallen!

Tot snel!

Dikke kus,

Robin en Marthijn

• 07 Juli 2010 - 06:05

Dortie:

Klinkt nog steeds super allemaal! Nederland is hier definitief los gegaan gisteren; 50.000 man op het Museum plein, ongelofelijk!! Hebben jullie de route wat aangepast, ik dacht nl. dat jullie eerst naar Thioman zouden gaan? Kun je nog wat foto's posten of lukt dat niet? X D

• 07 Juli 2010 - 18:21

Bo:

heey rondtreknerds! Ik heb jullie verhaaltjes een beetje doorgelezen super leuk! ik ben erg jaloers! geniet er maar van en probeer zoveel mogelijk te onthouden en op te schrijven want volgens mij maken jullie veelste veel mee om dat allemaal hier thuis nog te kunnen vertellen. Ondanks dat ik bijna niet thuis ben is het wel erg rustig hier in huis zonder jullie. Maareh ik mis je zo erg dus het is tijd om je kleren te gaan dragen... dan heb ik nog een beetje van jou dicht bij mij. waar is de sleutel? Dikke kus je etterzusje Bootje

• 07 Juli 2010 - 19:10

Monique:

Ik heb net op internet jullie hotel bekeken en een video over Cameron. Is leuk, zo krijg ik een beeld van wat julie schrijven/meemaken. Het ziet er allemaal heel apart uit zo anders, de thee plantages zien er echt raar uit.Zag we een heel raar dun slangetje, hebben jullie verder nog vreemde dieren gezien?

Flauw voetbal grapje, Lieve god, u heeft afgelopen tijd mijn favoriete zanger Michael J. mijn favoriete acteur Patrick Swayze, mijn favoriete actrice Farah Fawcett,mijn favoriete entertainer Ramses Shaffy tot u genomen. Ik wil u laten weten dat mijn favoriete elftal Duitsland is. Dank u.

nog heeeel veel plezier.liefs m

• 14 Juli 2010 - 23:50

Oma:

hallo longelui het is midden in de nacht iets betere temperatuur om jullie verslag te lezen.
    5 uur in een bus zozie je maar weer dat er niets mis is met openbaar vervoer en als je daarnaast dan ook nog een prachtig landschap aan je voor bij gaat is het helemaal te gek dikke kus oma