KL Tower & Lake Gardens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu KL Tower & Lake Gardens - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu

KL Tower & Lake Gardens

Door: Marthijn & Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marthijn

05 Juli 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve iedereen,

Vanochtend zijn we begonnen met het heerlijke ontbijt, een witte boterham met jam. Jam was niet de enige optie, ze hebben ook boter:) Kiezen is dus geen probleem op de vroege ochtend. Ons verblijf in KL is super, de mensen zijn erg aardig en alles wat je nodig hebt is aanwezig!

Na het ontbijt zijn we de stad in gegaan. Het was vandaag 28 graden volgens de hotel staff maar gevoelsmatig wel 39! We hebben heel wat afgezweet! We zijn vanochtend naar de Menara KL (a.k.a. KL Tower) geweest. Dit is de hoogste toren in Maleisie, 276 meter. Het uitzicht was fantastisch! Een prachtige panoramaview van de stad en ver daar buiten. Bij de toren was een mini zoo, ze hadden er eigenlijk alleen onze favoriete dieren; slangen, reptielen en vogelspinnen (echt leuk voor Rob om eens heen te gaan!).

Om 12:00 uur hadden we afgesproken met Katharina en Tobias om naar de Lake gardens te gaan. Hier hebben we het Bird park (heel veel exotische vogels die los vliegen) en het Butterfly park bezocht. Het was erg ver lopen, bergje op bergje af, maar zeker de moeite waard! We hebben zelfs wilde apen gezien! Echt fantastisch! 1 Brutaal aapje zat een meter bij ons vandaag op het hek. Een 'local' stopte met zijn auto en riep dat we moesten hurken, het aapje zou dan bij ons komen. Echter trok dit aapje niks van ons aan en ging hij lekker verder met aan zijn piel krabben. Echt een lachen beestje. Daarna zijn we verder gelopen totdat we op de hoek een relatief kleine lizard zagen lopen. Hij was 'maar' een meter lang maar wij schrokken ons te barsten. De lizard schrok ook en trok (gelukkig) een sprintje.

Na een lange wandeling terug naar het centrum hebben we met z'n viertjes heerlijk bij Sushi King gegeten:)

Vanavond is ons laatste nachtje in KL, vanavond slapen we in een kamer waarvan de deur dicht kan. Hoeft Robin niet meer bang te zijn dat de zwerfkatten en ratten komen buurten. Wel zijn de muggen al op visite geweest, een muggenbult tergrote van een golfbal versiert Robins kuit.

Morgen gaan we naar de Cameron Highlands gaan, die staan bekent om de thee plantage en de bergen. We weten nog niet precies wat en hoe maar dat zien we morgen wel, je wordt erg relaxed van het backpacken!

Tot nu toe bevalt alles echt super. Alles rustig aan doen, we zien wel waar we uitkomen en we zien de meest prachtige dingen. Echt een aanrader! En leeftijd is geen excuus, er zit hier een stel van (ongeveer) 68 jaar oud en ook zij zijn aan het backpacken. Echt briljant!

We posten z.s.m. een nieuw berichtje!!

Dikke kus, Marthijn & Robin

Ps. Veel plezier met de wedstrijd morgen, HUP HOLLAND HUP! ALLJA LOBBU!

• 05 Juli 2010 - 17:33

Monique:

Werkt verslavend, gauw weer kijken of er een bericht is.Wat heerlijk dat het zo lekker gaat.
    Cameron ziet er heel apart uit al die velden.
    Gaan jullie met die Tobias en Katharina verder of blijven ze nog in KL.Ik moest even opzoeken wat een Lizard is. Ontbijt ze en veel plezier. ps went de warmte al een beetje?Monique

• 05 Juli 2010 - 18:47

Rob:

Fantastische mails; liep een beetje achter maar ben weer helemaal bij.Mooi dat jullie zo genieten.
    Aardig doen tegen dat Duitse stel hoor . Nu kan het nog; na de finale niet meer!

• 06 Juli 2010 - 10:07

Bet,Ro,Opa&Oma.:

Hoi Robin en Marthijn,

We hebben samen met Opa en Oma al jullie reisverslagen doorgenomen en de foto's bekeken. Super om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben en al helemaal gewend zijn aan het relaxte leven daar! Wij wensen jullie nog heel veel reisplezier samen en hopen dat jullie nog veel mooie dingen zullen gaan bekijken. We blijven jullie op de voet volgen, maar voor nou dikke zoen van ons en tot hoors! xxx Opa, Oma, Roan, Bettie, Rop en Kim

• 06 Juli 2010 - 12:11

Oma:

gaaf verslag jongens ik ga over tot de volgende pagina dikke kus en kijk a.u.b.uit

• 06 Juli 2010 - 18:05

Claudia En Eric:

He wat grappig jullie reisverhaal en wat een leuke site. Mooie foto's. Ik hoorde dat Maleisië Het land is voor het verse fruit. Ben benieuwd hoe jullie Cameron highlands vinden. Veel plezier daar en groetjes van ons.