It's part of the experience - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu It's part of the experience - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu

It's part of the experience

Door: Marthijn & Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marthijn

08 Juli 2010 | Maleisië, Cameron Highlands

Lieve allemaal,

Gister was de eerste dag in de hoge landen. Het is hier een stuk kouder dan in de rest van het land. We hebben in de middag de country side excursion gedaan. We hebben de thee plantages gezien, een bee farm, rose garden en een buddha tempel. Het was een erg leuke dag en we hebben een prachtige view gekregen van de omgeving.

Vandaag was dag 2 in CH (a.k.a. Cameron Highlands). Het zonnetje scheen en we waren al vroeg op voor de rainforest adventure. Het zou een dag vol hiking, waterfalls, rafflessia's (exotische bloem) en thee plantages zijn, echter was het een halve dag. We zijn in de ochtend naar een origine village gegaan waar de 'echte' maleisie'ers wonen. Hier hebben we gezien hoe zij leven en blow pipe hunting geleerd. Daarna zijn we de jungle in gegaan voor een trektocht van 2uur (bleek minder dan 1uur te zijn) om op zoek te gaan naar de rafflesia bloem. We hebben hem gevonden! Dat is heel erg bijzonder omdat deze slechts 1 week per jaar in bloei staan. Daarna zagen we een erg mooie waterval waar we konden zwemmen, maar niemand van onze groep had zwemkleding mee dus zijn we terug gegaan. We waren eerder klaar dan de bedoeling was, de hiking trip was ook meer de 100 meter jungle sprint zo snel liep onze (native) gids, btw op blote voeten. Omdat we sneller klaar waren dan de bedoeling was zijn we voor de 2e keer naar de Best Of Highland thee plantage geweest. Hier hebben we geluncht en daarna zijn we terug gegaan naar het hotel. We waren een beetje teleurgesteld in de excursie en dus besloten we (Marthijn, ik & Dorke en Eirik). Het waren 2 Noren, Eirik was nog te doen (Erik), maar de naam van zijn vrouw was wat lastiger dus dat werd Dorke. We zijn met z'n viertjes naar Robinson falls gegaan en hebben vervolgens trail 9a gevolgd, althans dat denken we. Het was erg mooi maar af en toe wel erg spannend. Marthijn is bijna de afgrond in gestort (hij gleed alleen maar de bosjes in hoor!) en Robin greep in een tak met doorns om zichzelf staande te houden. We hadden besloten dat alles 'a part of the experience' is. Het was erg gaaf en mooi maar dat zagen we met name toen we weer op geasfalteerde weg stonden. We zijn nu helemaal gesloopt en gaan zo lekker slapen. Morgen staat Pulau Perhentian op de planning alleen alle hotels die we tot nu toe gebeld hebben zitten vol (het weekend komt eraan). Het wordt dus nog even spannend maar we zien het wel! That's the true backpacking spirit!

Nu gaan we lekker slapen, de foto's komen iets later want het is wel erg laat nu!

Het kan zijn dat jullie een paar daagjes niks van ons horen omdat we op het eiland zitten. Het schijnt daar niet zo gebruikelijk/goedkoop te zijn als op het vaste land. We proberen jullie natuurlijk op de hoogte te houden en zodra we tijd hebben zullen we weer wat foto's uploaden.

Weltruste!

Dikke kus,

Marthijn & Robin

• 08 Juli 2010 - 18:03

G.c.van Rijswijk:

beste robin en marthijn,
    we vinden erg fijn,om wat
    inf,van jullie te vernemen,hetis zo dat jullie je goed vermaken,
    en dat het een interessant land is,alleen moet je uitkijken,om niet in een ravijn te storten,geniet van alles wat maar mogelijk is.verder veel plezier,en tot de volgende keer.opa en oma.

• 08 Juli 2010 - 21:08

Je Vader:

Ja ja ik heb de stoute laarzen(lies) aangedaan en wil ook wat terug zenden naar dat verre Maleisie. en je weet dit is niks voor je vader!!!! maar het is heel leuk om te lezen wat jullie daar doen en meemaken SUPER!!!!!
    Leuk om te horen dat jullie contact hebben met andere backpakkers,
    kijk goed uit en geniet van elk uur dat jullie daar zijn, volgende keer meer stof want dan gaat Chantal schrijven gr.vanuit Eindhoven 35 graden best afzien!!

• 09 Juli 2010 - 06:34

Remco:

Hey,
    Weer een leuk verhaal! Leuke naam: Dorke. Betekent in het Engels zoiets als eikel hahaha. Jammer he dat Dui niet in de finale staat, had wel ultiem geweest natuurlijk! Maar goed, ook leuk om Spa (Europees kampioen) te verslaan.
    Ik zal jullie op de hoogte houden van de festiviteiten hier. Als we de finale winnen (logisch ;)) ga ik waarschijnlijk dinsdag naar A'dam om de huldiging, met rondvaartboot!, te bekijken.
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal en de foto's, maakt het nog levendiger!
    Geniet ervan en de groeten uit een warm (30 gr) NL!
    Remco

• 09 Juli 2010 - 23:32

Oma:

hallo jongelui,wat heerlijk te lezen dat het zo goed gaat en dat jullie volop genieten van alles wat jullie zien en meemaken,bij jullie is het koud hier is het bloed warm en dat is niet lekker,nog volop genieten en ik kijk uit naar jullie volgend verhaal,dikke kus oma

• 10 Juli 2010 - 15:38

Monique:

Hoi Marthijn,
    Er is een mail van de HES.
    Het blijft een vreemd institut. Je zou je nog niet aangemeld hebben voor de opleiding B Mag.Ec/Recht voor het volgend jaar, onder aan de mail staat dat je de opleiding voltooid hebt.

Lees jij ook je mail??

Hebben jullie nog een slaapplaats kunnen vinden? of werd het toch een kelder??
    Genieten jullie van het strand en al een massage gehad??
    Tot het volgende bericht groeten van Aad en Mo

• 12 Juli 2010 - 17:57

Oma:

het is nu 12 juli en ik heb niets meer van jullie kunnen lezen zijn jullie nog steeds ergens ondergedoken?ik kijk naar jullie bericht uit dikke kus oma