Arrivederci Perhentian, Benvenuto Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu Arrivederci Perhentian, Benvenuto Taman Negara - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu

Arrivederci Perhentian, Benvenuto Taman Negara

Door: Marthijn & Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marthijn

18 Juli 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Het is inmiddels al weer een paar dagen geleden dat we iets van ons hebben laten horen. We zaten in de Taman Negara ('s werelds oudste jungle) en de verbinding was wat langzaam daar. Ook hier hebben we weer lieve beestjes op bezoek gehad. Naast de inmiddels standaard geworden kakkerlakken en wandelende takken stikte het in ons resort van de mooie vlinders. Op de eerste avond kwam zelfs een (giftige) slang even chillen in de lobby. Gelukkig is hij gevangen. Dit is maar goed ook want een beetje gif van dit fijne beestje maakt je binnen 2 uur hardstikke morsdood.

We hebben op dag 1 de Canopy Walkway gedaan, dit zijn houtje touwtje bruggen op 10 meter hoogte (het was MEGA eng, but WE DID IT!). Je loopt tussen de boomtoppen (en de vliegen) en kunt de bodem met geen mogelijkheid zien, zo hoog is het. De bruggen kraakte van tijd tot tijd waardoor het zweet ons uitbrak. Achteraf gezien, toen we weer met beide voeten op de grond stonden, voelden we onszelf net Tarzan en Jane! In de avond zouden we een Night Safari gaan doen. We zouden dan rond 9 uur met een 4x4 wagen over een palmbomen plantage rijden op zoek naar wilde dieren. Helaas was deze trip overboekt en mochten we IN de auto zitten. Dit was natuurlijk niet helemaal de bedoeling dus we mochten de volgende avond mee. Dag 2 zijn we begonnen met rapid shooting, dit is met een klein (handgemaakt) bootje door de stroomversnellingen 'schieten'. Dit viel helaas een beetje tegen want na 2 grote golven en 3 spetters waren we weer terug. Daarna 's avonds dan toch de Night Safari, dit keer echt vet! We zaten bovenop het dak en hadden dus de beste plaatsen! We hebben onder andere wilde varkens, koeien, vogeltjes (heeeeeel bijzondere dieren dus) en een luipaardkat gezien. Dit was wel echt vet, het ziet eruit als een mini luipaard.

Na onze avondturen in de Taman Negara zijn we met de boot en bus terug gegaan naar KL. De bootreis was een hele belevenis opzich. We zijn wilde buffels en koeien tegengekomen en een super schattig aapje die ons vanuit de boom zat te begluren. Gelukkig stopte we onderweg even om in de natuur te plassen, voor Robin was dit een hele ervaring. Onderweg zijn we gestopt bij de Elephant sanctuary. Dit zou een opvangcentrum moeten zijn voor gewonde/gehandicapte olifanten. Het was meer een circus dan een asiel, we zijn dus ook na 20 minuten weer weggegaan. We hadden er allebei geen goed gevoel bij ookal konden we zien dat ze goed verzorgd werden. Wel jammer.

Nu zitten we weer in KL. Gisteravond hebben we onze tassen gedropt en zijn we rechtstreeks naar Sushi King gelopen. Ook vanavond zijn we daar weer te gast! Heerlijk! Vandaag gaan we een beetje shoppen en de bus naar Mersing + boot naar Pulau Tioman regelen. De laatste dagen gaan we heerlijk op dit prachtige eiland relaxen en misschien nog een keer snorkelen.

Hasta la vista, tot de volgende vila!
Dikke kus,

Marthijn & Robin

ps. Sorry dat we geen foto's meer gepost hebben! We zijn het kabeltje kwijt maar gaan vandaag op zoek naar een nieuwe.

• 18 Juli 2010 - 18:39

Chiara Silvestri:

I love you!! Heel veel liefs en knuffels van Chiara X

Hallo vakantie gangers!!
    Wat een ervaringen zeg!! Zoveel mooie en leuke dingen in zo'n korte tijd, echt gaaf!!
    We blijven jullie volgen xxxx
    Ome Lele, Ien trien, Chiara, Elisa

• 25 Juli 2010 - 19:14

Han:

Mooie verhalen en wat een belevenissen. jullie zullen wel niet uitgepraat raken denk ik. Hieralles Ok we gaan morgen 26 juli naar Venice. Grote ramp in Duisburg bij love parade, 19 doden en 342 gewonden onder de doden een 22 jarige nederlander. Geen leuk idee! Festival was voor 600K mensen maar er verschenen er 1,5 Mio en die moetsen allemaal door een tunnel en daar is de shit begonnen.

He geniet wij zijn weer op 18 graden dus blijf daar nog maar even.
    cheers hb & co

• 28 Juli 2010 - 13:07

Oma:

moet een beetje bij lezen even uit de roulatie geweest maar nu alles oke,wat een spanning en een avontuur hoop wel dat lullie gezond terug komen want dat verhaal van die giftige slang dat lijkt me nou niet al te leuk om nog maar te zwijgen van die touwbruggen BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR ik moet er niet aan denken nog veel plezier en kijk naar de foto,s uit dikke knuff oma.