Camping life - Reisverslag uit Dunvegan, Verenigd Koninkrijk van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu Camping life - Reisverslag uit Dunvegan, Verenigd Koninkrijk van Robin & Marthijn - WaarBenJij.nu

Camping life

Blijf op de hoogte en volg Robin & Marthijn

10 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Dunvegan

Lieve allemaal,

Wat een top tentje. Waterdicht en zelfs bestendig tegen behoorlijke wind. Na een prima nacht hebben we een ontbijtje in de voortent gemaakt en zijn we ondanks de regen op pad gegaan. In de ochtend zijn we naar Fort William gegaan, een militaire basis die nog steeds in gebruik is. Was eigenlijk niet zoveel aan, was met name erg nat en koud..

Vervolgens zijn we naar Urquhart Castle gereden. Een mooie route door de Highlands en langs Loch Ness. Het weer klaarde langzaam wat op en we hebben wederom her en der een stop gemaakt. We hebben eindelijk een echte Schotse Hooglander gezien en op foto vast gelegd. Een Schotse Hooglander is een soort buffel . Heel gaaf beest waarvan wij hadden verwacht dat je die hier overal tegen komt. Niet dus, je moet ze echt opzoeken. Urquhaft Castle ligt prachtig aan de rand van Loch Ness. Er is weinig over van het kasteel maar is evengoed erg indrukwekkend. Het bezoek start met een korte film over het kasteel waarna de gordijnen open gaan en je het kasteel ziet liggen. Gaaf gedaan! We hebben de dag afgesloten met een bord mosselen en een hamburger voor Marthijn in Inverness.

Na een prima maar verrekes koude nacht zijn we naar onze favoriete outdoor winkel gegaan en hebben we slaapzakken gekocht. Niet zo romantisch maar wel warm, ook wat voor te zeggen.. het regende overigens alweer dus we hebben het rustig aan gedaan. In de middag klaarde het op een zijn we naar Culloden Moor gegaan. Een groot veld waar in 1746 de laatste oorlog op Brits grondgebied heeft plaats gevonden. Het tot dan toe ongeslagen leger van de Jacobites, de Hooglanders hebben hier de grootst mogelijke nederlaag gegleden tegen de Engelsen. De oorlog was met 86 minuten over.. heel indrukwekkend om te zien waar de linies opgesteld waren en wat er ongeveer gebeurt is. 'S avonds hebben we een lekkere curry afgehaald en zijn we op tijd gaan tukken.

Vanochtend hebben we alle spullen ingepakt en begon de reis naar Isle of Skye. Onderweg zijn we naar de Rogie Falls gegaan, prachtige waterval in een mooi bos. Ook deze route was voornamelijk over secundaire wegen en wederom prachtig. Heuvels, weiden, rivieren, je weet niet wat je ziet.

Via een kleine brug zijn we op Skye gekomen en hebben we onze tent geïnstalleerd. Bij aankomst werd ons geadviseerd maar 1 nacht te blijven omdat het morgen gaat stormen... volgens ons stormt het elke dag hier maar als ze zelfs hier afraden om buiten te slapen gaan we hier maar naar luisteren. Op dit moment onweert het en waait het zo hard dat de tent klappen maakt en bomen enorm kabaal. Met een aantal andere tenten staan we enigzins beschut en zou vannacht goed moet gaan. Enige nadeel, het toilet zit 100m verderop..

Nou we gaan het meemaken, zodra het even stopt met regenen rennen wij naar de plee en gaan we proberen te slapen..

Liefs, Robin en marthijn

• 11 September 2016 - 21:20

Ellen:

Heftig weer daar! Ik zal bidden voor mooi weer.
    Gewoon lekker blijven genieten van v alle mooie dingen!

Gr. Xx